Varsel om endring av detaljreguleringsplan for Tveide næringspark

Frist for innspill 1. september 2024

Grønn Prosjektutvikling AS foreslår på vegne av Kjetil Windsland AS, å endre detaljreguleringsplanen for Tveide næringspark (planID 20200006, vedtatt av kommunestyret 05.05.2022).

Hensikten med endringen

Bakgrunnen for planendringen er å kunne opparbeide tomtene for å kunne kjøre rundt eksisterende lagerbygg med større kjøretøy og bruke arealet til lagring. Endringen innebærer at det legges inn nytt næringsformål K/I1, K/I2 og K/I3 som vil erstatte en mindre del av blågrønnstruktur o_GBG. Det legges inn bestemmelser om at de nye arealene kan brukes til lagring og manøvrering, samt at arealene skal opparbeides med permeable flater og at det ikke tillates sprenging i området.

Utvidelsen av arealformålet og arealet for foreslått mindre endring dreier seg om deler av eiendommene gnr/bnr 91/124, 91/71 og 91/120.

Saksdokumenter

Varslingsdokumentene finnes under «Planbehandlinger» her.

Innspill

Dersom du har kommentarer til planendringen, må disse oversendes innen 1. september 2024 til Grønn Prosjektutvikling AS.

Grønn Prosjektutvikling
E-post: postmottak@gronnprosjekt.no

Vi ber om at det sendes en kopi av innspillet til Birkenes kommune.
E-post: postmottak@birkenes.kommune.no

Videre saksgang

Samtlige uttalelser og innspill fra private og offentlige instanser, blir vurdert i planarbeidet og vil følge saken ved behandling av forslag til endring av reguleringsplanen. Det vil ikke bli gitt skriftlig svar på uttalelser og merknader utover dette.

Spørsmål

Hvis du har spørsmål eller trenger mer informasjon, kan du kontakte Grønn Prosjektutvikling med e-post til postmottak@gronnprosjekt.no, eller du kan ta kontakt med Birkenes kommune på tlf. 37 28 15 00 eller e-post til postmottak@birkenes.kommune.no.