Sommer på kommunehuset 2025

Innhold

I juli vil det være redusert bemanning i kommuneadministrasjonen på grunn av ferieavvikling. Her finner du en oversikt over kontaktinformasjon og åpningstider  i perioden. Riktig god sommer!

Sentralbord og Infotorg 

Åpningstider Infotorg

Uke 27 (30. juni til 4. juli): Normal åpningstid, mandag og torsdag 12-14

Uke 28-31 (7. juli til 1. august): Stengt        

Åpningstider sentralbord

Kommunens sentralbord, telefon 37 28 15 00 er åpent alle hverdager 09.00-15.00 med automatisk svar og en tastevalgsløsning.

Sentralbordet er betjent av infotorget

Uke 27 (30. juni til 4. juli): Normal åpningstid, hverdager 10-11 og 12-14

Uke 28-31 (7. juli til 1. august): Stengt

Henvendelser pr e-post:

Uke 27 (30. juni til 4. juli): infotorg@birkenes.kommune.no

Uke 28-31 (7. juli til 1. august): postmottak@birkenes.kommune.no

Nav

Mandag og torsdag 12-14

Legesenteret

Telefon 37 27 89 80
Mandag- fredag 08.30-12.00 og 13.00-14.00
Resepsjonen er åpen som vanlig 08.00-12.00 og 12.45-15.00

Ressurssenteret

Gjelder i perioden 30. juni -  01. august (uke 27-31)

 Mandager:  kl 10 – 14 

 Tirsdager:  kl 10 – 14

 Onsdager:   stengt/etter avtale 

 Torsdager:  kl 10 – 14

 Fredager:   stengt/etter avtale

Helsestasjonen har redusert bemanning i denne perioden.

Send SMS til tlf.: 95 00 36 52 eller send melding via Helsenorge/Digihelsestasjon dersom du vil komme i kontakt med oss.

Uke 27-28: Margareth 47 50 72 06

mras@birkenes.kommune.no

Uke 29-30: (minus fredag 25.7): June 99 40 44 81 

june.fylkesnes@birkenes.kommune.no

Uke 31-32: Olena, 46 19 96 71 

olena.stylegar@birkenes.kommune.no

Telefon: 37 28 15 00, tastevalg 3 for psykisk helse og rus

Grunnet ferieavvikling, har vi redusert bemanning i sommer. Inntak vil skje når fellesferien er over. 

Ved akutt behov for hjelp på dagtid, kontakt fastlegen.

Ved akutt behov for hjelp på kveld og natt, ta kontakt med legevakt 116 117 eller medisinsk nødtelefon 113.

Rehabiliteringsavdeling

Uke 27-28: Heidi Jacobsen 91 00 24 66

Heidi.jacobsen@birkenes.kommune.no

Uke 29-30 (14. - 25. juli): Ingen tilgjengelig grunnet ferieavvikling.

Ved akutt behov for korttidslån av forflytningshjelpemidler, kontakt hjemmesykepleien på telefon 90 76 06 91

Uke 31: Tonje Vestbø Ottesen 97 63 00 82 / Kathrine Areklett Rygg 48 28 99 67

Tonje.vestbo.ottesen@birkenes.kommune.no / Kathrine.areklett@birkenes.kommune.no

Uke 28 – 31: Ingibjorg Johannsdottir (vikar) 46 93 84 65

Tilgjengelig én dag i uken t.o.m uke 31. Ta kontakt via sms eller legg igjen talebeskjed, så blir du kontaktet kommende arbeidsdag.

Teknisk forvaltning og drift

I forbindelse med ferieavvikling vil ikke telefonhenvendelser bli besvart i juli. Henvendelser til enheten gjøres til postmottak@birkenes.kommune.no og besvares så snart det lar seg gjøre.

Teknisk forvaltning og drift omfatter følgende tjenester

  • Plan, byggesak, miljø og landbruk
  • Oppmåling, geodata og matrikkel
  • Eiendomsforvaltning, eiendomsskatt
  • Vann og avløp
  • Vei og vaktmestertjenesten

Vakttelefontjenesten er tilgjengelig som normalt for vei, vann og avløp.

NB! Vakttelefon er kun akutte henvendelser som for eksempel vannbrudd og ødelagt infrastruktur og ikke ordinær drift eller henvendelser.

Vakttelefon vei: 913 63 315

Vakttelefon vann og avløp: 480 15 025

Biblioteket 

Åpningstider fra 1. juli til 15. august:

Tirsdag kl 10-15

Torsdag kl 10-15

Lørdag kl 10-14

Telefon: 37 28 17 80

E-post: biblioteket@birkenes.kommune.no

Elektronisk søknadssenter

Elektronisk søknadssenter (Elektroniske søknadsskjemaer, kontaktskjemaer og tilbakemeldingsskjemaer for Birkenes kommune)

Boligutvalget har ikke møte i juli, så søknader om kommunal bolig behandles først i august.

Ris, ros og tilbakemeldinger

Har du hatt en positiv eller negativ opplevelse i møte med Birkenes kommune? Da vil vi gjerne høre fra deg!

Når du klikker på lenken under kommer du til en portal der du kan gi direkte tilbakemelding om hvordan du har opplevd ditt møte med kommunen. 

Du kan velge å gå rett til tilbakemeldingsskjemaet, eller du kan logge deg inn med elektronisk id via id-porten. Uansett hvilken vei du velger, vil tilbakemeldingen din nå kommunedirektøren.

RIS, ROS OG TILBAKEMELDINGER