Sommer på kommunehuset 2024

Innhold

1. juli til 9. august vil det være redusert bemanning i kommuneadministrasjonen på grunn av ferieavvikling. Her finner du en oversikt over kontaktinformasjon og åpningstider  i perioden. Riktig god sommer!

Sentralbord, Infotorg og NAV

Åpningstider Infotorget og NAV

Mandager: 12.00-14.00

Torsdager: 12.00-14.00

Sentralbord

Kommunens sentralbord, telefon 37 28 15 00 er åpent alle hverdager 09.00-15.00 med automatisk svar og en tastevalgsløsning.

Sentralbordet er betjent av infotorget

Mandager: 12.00-14.00

Torsdager: 12.00-14.00

Har du behov for å komme i kontakt med Infotorget utenom åpningstid? Send en epost til infotorg@birkenes.kommune.no  

Legesenteret

Telefontid uke 26-32 (24. juni - 9. august):
Mandag- fredag 08.30-11.00 og 13.00-14.00
Resepsjonen er åpen som vanlig 08.00-12.00 og 12.45-15.00

Ressurssenteret

Gjelder i perioden 01. juli -  02. august (uke 27-31)

 Mandager:  kl 10 – 14 

 Tirsdager:  kl 10 – 14

 Onsdager:   stengt/etter avtale 

 Torsdager:  kl 10 – 14

 Fredager:   stengt/etter avtale

Digihelsestasjon - kontakt helsestasjonen via Helsenorge

For å bli oppringt av Helsestasjonen, send SMS til 95 00 36 52

Uke 27-28: Margareth 47 50 72 06

mras@birkenes.kommune.no

Uke 29-30: Olena 46 19 96 71

olena.stylegar@birkenes.kommune.no

Uke 31: Maria 95 00 36 52

mada@birkenes.kommune.no 

Uke 32-32: Heidi 95 00 36 52
heidi.haugen.aagerbo@birkenes.kommune.no 

Telefon: 95 00 36 52

Telefontid i juli:  tirsdager 10-14

Ved akutt behov for hjelp på dagtid, kontakt fastlegen.

Ved akutt behov for hjelp på kveld og natt, ta kontakt med legevakt 116 117 eller medisinsk nødtelefon 113.

Hjelpemidler/ syn og hørsel

Telefontid: hverdager 09.00-15.00

Uke 27-31 (1. juli - 2. august): Kathrine Areklett Rygg 482 89 967

Epost: kathrine.areklett@birkenes.kommune.no

Uke 32 (5. - 9. august):  Heidi Jacobsen, telefon 910 02 466 

E-post: heidi.jacobsen@birkenes.kommune.no

Syn- og hørselskontakt har ferie i uke 28, 29, 30, 31. 

Teknisk forvaltning og drift

I forbindelse med ferieavvikling vil ikke telefonhenvendelser bli besvart i juli. Henvendelser til enheten gjøres til postmottak@birkenes.kommune.no og besvares så snart det lar seg gjøre.

Teknisk forvaltning og drift omfatter følgende tjenester

  • Plan, byggesak, miljø og landbruk
  • Oppmåling, geodata og matrikkel
  • Eiendomsforvaltning, eiendomsskatt
  • Vann og avløp
  • Vei og vaktmestertjenesten

Vakttelefontjenesten er tilgjengelig som normalt for vei, vann og avløp.

NB! Vakttelefon er kun akutte henvendelser som for eksempel vannbrudd og ødelagt infrastruktur og ikke ordinær drift eller henvendelser.

Vakttelefon vei: 913 63 315

Vakttelefon vann og avløp: 480 15 025

Biblioteket 

Åpningstider fra 1. juli til 15. august:

Tirsdag kl 10-15

Torsdag kl 10-15

Lørdag kl 10-14

Telefon: 37 28 17 80

E-post: biblioteket@birkenes.kommune.no

Elektronisk søknadssenter

Elektronisk søknadssenter (Elektroniske søknadsskjemaer, kontaktskjemaer og tilbakemeldingsskjemaer for Birkenes kommune)

Søknader om kommunal bolig behandles ikke i juli. Alle søknader behandles i boligutvalget, og første møte etter ferien er 12. august.

Ris, ros og tilbakemeldinger

Har du hatt en positiv eller negativ opplevelse i møte med Birkenes kommune? Da vil vi gjerne høre fra deg!

Når du klikker på lenken under kommer du til en portal der du kan gi direkte tilbakemelding om hvordan du har opplevd ditt møte med kommunen. 

Du kan velge å gå rett til tilbakemeldingsskjemaet, eller du kan logge deg inn med elektronisk id via id-porten. Uansett hvilken vei du velger, vil tilbakemeldingen din nå kommunedirektøren.

RIS, ROS OG TILBAKEMELDINGER