Fra Servicetorv til Infotorg

Fra og med 1. juni byttet Servicetorvet navn til Infotorg! Infotorget har som mål å fortsette og løse innbyggernes henvendelser ved første kontakt. Vi skal blant annet veilede innbyggerne i kommunens tjenester via telefon, ved personlig oppmøte og på nett.

Vi opplever at de aller fleste innbyggerne ønsker å kommunisere med kommunen via kommunens nettside og andre digitale tjenester. Infotorget jobber med å digitalisere og automatisere løsninger for å legge til rette for økt grad av selvbetjening. Samtidig legger vi vekt på å være en kommune for alle, også de som ikke er digitale.

Vi vil jobbe for å imøtekomme innbyggernes behov og etterstrebe å være tilgjengelige i de kanalene innbyggerne vil bruke.

Hvordan komme i kontakt med oss?

• Du finner adresse, kontaktinformasjon og åpningstider på vår nettside Birkenes kommune og på vår Facebook side.

• Ønsker du informasjon eller veiledning, treffer du oss på telefon 37 28 15 00 alle hverdager fra klokka 09.00 - 15.00.

• Ønsker du å komme innom uten avtale, er åpningstiden mandag og torsdag fra 12.00 – 14.00. Dørene er åpne både til Infotorg og NAV.

• Har du behov for å komme utenom åpningstid, kan dette avtales på telefon.

• Du kan også kontakte oss på e-post infotorg@birkenes.kommune.no

Åpningstider og stengte dører

Det har etter hvert blitt vanlig at besøkende til kommunehuset møter låste dører. Dette er ingen ønsket utvikling, men en realitet vi må forholde oss til. Vi har til tider sikkerhetsutfordringer som må møtes på en annen måte enn tidligere. I tillegg har arbeidsoppgavene våre endret seg ganske mye. Vi jobber mye mer "i kulissene" og mindre i direkte kontakt med innbyggerne. -Og det er ikke først og fremst fordi åpningstiden er redusert, men fordi innbyggerne våre, i mye større grad enn før, ønsker å ordne seg selv når det passer for dem.

Verken Infotorget eller andre ansatte på kommunehuset ønsker å låse seg inne, det skal være lav terskel for å ta kontakt med alle sammen! Forskjellen er at man bør gjøre en avtale før man kommer til kommunehuset. -Med unntak av mandag og torsdag fra 12-14, da er dørene åpne for alle som ønsker å komme innom.

Bemannet sentralbord alle hverdager

Vi som jobber i infotorget er svært opptatt av at alle skal få hjelp, uansett digitale ferdigheter. Det høres kanskje ut som en selvfølge, men det viktigste tiltaket vi har for de som strever med selvhjelpsløsningene er bemannet sentralbord alle hverdager fra 9-15.  Lurer du på hvordan du skal finne fram i det kommunale systemet, så er det bare å ringe!

Vi nevner for ordens skyld at sentralbordet har noe redusert åpningstid under ferieavvklingen, dette annonseres digitalt og i Birkenesavisa på forhånd.

Arnhild Brakestad og Hanne Holen Aabel i Infotorget

Infotorget, her representert ved (f.v.)Arnhild Brakestad og Hanne Holen Aabel, håper innbyggerne har lav terskel for å ta kontakt!