17. mai på Birkeland

Endelig er det 17. mai igjen! Nok en gang skal vi få feire vår nasjonaldag, nok en gang skal vi samles for å markere vårt lands uavhengighet og frihet.

Det er utrolig meningsfylt å få være med på denne dagen. Spesielt fordi vi setter ekstra fokus på å gjøre dagen flott for den oppvoksende generasjon!

Vi kan love en fin 17.mai feiring også i år! Ikke fordi vi i hovedkomiteen har gjort så mye. Men fordi dugnadsbygda alltid stiller opp og det lokale næringslivet åpner lommeboken og gjør denne feiringen mulig: 17.mai pynt med vakre blomster og oppsatser gjør seg ikke selv. Det gjør heller ikke lekene som arrangeres på Tobias jorde. Ja, for vi stiller opp: Rigger til fest – og ikke minst arrangerer fest. Gudstjeneste, bilkortesje, salgsboder til inntekt for viktig frivillig arbeid er andre elementer som i stor grad gjøres på frivillig basis!

Så kan vi glede oss over å få høre lystige toner fra glade musikanter. Korpsene svikter oss heldigvis ikke i år heller. Hva ville vel 17. mai vært uten musikantene som spiller for oss?

Vi gleder oss til festkledde mennesker med flagg og hurrarop på Strøget. Vi gleder oss til barnetog, smil og latter.

Og du: I år blir festen i Birkeneshallen på kveldstid gratis! Alt ligger til rette for en superflott feiring av vårt kjære, vakre fedreland. Ønsker dere alle en fin feiring av nasjonaldagen!

Hilsen hovedkomiteen 2024
Sven Nordhagen, Thomas Stensvand, Olav N. Birkeland, Paul C. Jensen, Tone Mollestad, Jan Dalene, Frantz Johan Agerbo og Monica Flaa Birkeland.

17 mai program 2024.pdf